استان تهران : بانك اطلاعات اموال منقول و غيرمنقول دستگاههاي اداري با هماهنگي سازمان امور اقتصادي و دارايي استان تشكيل و تكميل مي شود معاون برنامه ريزي استاندار تهران اعلام كرد: با هماهنگي سازمان امور اقتصادي و دارايي استان تهران، تشكيل و تكميل سامانه اطلاعات اموال منقول و غيرمنقول ادارات به طور جدي در دستور كار قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان امور اقتصادي و دارايي استان تهران، تركي افزود: از گذشته تاكنون تمام اموال، كد مخصوص و برچسب داشته اند اما با اين حال اطلاعات ما كامل و به روز نيست.
تركي ادامه داد: نرم افزاري تهيه كرده ايم و اجراي طرح مذكور در 5 دستگاه اداري به طور آزمايشي آغاز شده است.
معاون استاندار اظهار داشت: اين طرح آزمايشي تا 31 ارديبهشت به پايان مي رسد و آمار دقيق ساختمان هاي هر دستگاه اداري و تمام اموال آنها مشخص و پس از آن اجراي طرح در تمام دستگاه هاي اداري به طور جدي پيگيري مي شود و تا پايان شهريور اطلاعات دقيق، همه جانبه و به روز خواهيم داشت.
تركي درباره اهداف اين طرح گفت: نظارت آنلاين و مستقيم بر اموال بيت المال در ادارات، كنترل چگونگي خريد، توسعه و تجهيز ادارات، به روزرساني اطلاعات آماري اموال و ارتقاي كيفيت تجهيزات و خدمات رساني از جمله اهداف تشكيل سامانه اطلاعاتي اموال ادارات است.
وي افزود: همچنين با اين شيوه مي توان از كمبود برخي از اموال يا خرابي و استهلاك آنها مطلع شد و در كمترين زمان اقدامات لازم را انجام داد.
معاون استاندار ادامه داد: برخي از ادارات چندين ساختمان در شهر دارند و اطلاعات ما بايد در اين باره كامل شود و بدانيم كه آيا وجود اين ساختمان ها ضرورت دارد يا خير، به طور كلي با اجراي اين طرح شاهد ساماندهي و استفاده بهينه از تمام اموال و امكانات از جمله ساختمان ها خواهيم بود.